Tom Roger Aadland – Tjue år som artist

Tom Roger Aadland

Tom Roger Aadland  solo – Tjue år som artist

Tom Roger Aadland feirer tjue år som artist med albumslipp og landsomfattende turné høsten 2024. Lørdag 12. oktober besøker han Kulturhuset i Tromsø. På programmet står hans egne kritikerroste låter, Dylan på nynorsk, og et utvalg av sangene Tom Roger har skrevet sammen med andre opp gjennom årene (Hellbillies, Vamp, Kjartan Fløgstad m.fl.).

«Tom Roger Aadland er en norsk musikalsk skatt som burde vært allemannseie», skrev hi-fi-magasinet Stereo+ da fjorårsalbumet «Skyer» kom ut. Plata høstet mye kritikerros, og ble nominert til Årets Album av Norsk Americana Forum. En rekke av Aadlands sanger har blitt radiofavoritter, og mange kjenner nok igjen låter som «Alle dei i ei» og «Min beste ven på ein dårleg dag».

Tom Roger Aadland er fremdeles på veien – og fremdeles på vei. Han er kjent som en energisk utøver med en spesiell evne til å formidle innholdet i en låt, og har rykte på seg for alltid å levere varene på scenen. Det er duket for en musikalsk festaften på Kulturhuset.