Britten & Bridge – Lorenza Borrani med kammerorkesteret

Få billetter igjen!

Britten & Bridge

Lorenza Borrani med kammerorkesteret

Når Lorenza Borrani er tilbake i Tromsø sammen med våre strykere er det med britisk musikk, et møte med Benjamin Britten og hans lærer Frank Bridge.

Selv om Frank Bridge etterlot seg en stor katalog med komposisjoner er det nemlig først og fremst som Benjamin Brittens lærer han huskes i dag. Kanskje spesielt gjennom Brittens verk Variasjoner over et tema av Frank Bridge er denne forbindelsen tydelig. Britten hentet et tema fra lærerens stykke Tre idyller og bearbeidet det i en rekke ulike variasjoner, som hver skulle speile ulike personlighetstrekk hos Bridge – deriblant hans humor, hans sjarm og energi. I første avdeling av konserten får du høre de to stykkene etter hverandre.

Etter pause stifter vi bekjentskap med den svenske sopranen Camilla Tilling, som synger med Arktisk Filharmoni for første gang. Også her er det Benjamin Brittens musikk vi får høre, nemlig hans sangsyklus Les Illuminations med tekst av den franske poeten Arthur Rimbaud.

Frank Bridge -Tre idyller, H.67

Benjamin Britten – Variasjoner over et tema av Frank Bridge, op. 10

Benjamin Britten – Les Illuminations, op. 18

Medvirkende:

Spillende leder: Lorenza Borrani, fiolin

Solist: Camilla Tilling, sopran

Torsdag 24. oktober kl. 19.00
Tromsø Kulturhus, Hovedscenen

Dette arrangementet er alkoholfritt og har fri aldersgrense.